Zdravje – kako izboljšati spanec?

Ne boste verjeli, a niste edini, ki se soočate z nespečnostjo. Pomanjkanje spanca je dandanes postal običajen problem, še posebej pri mladih, ki v družbi telefona lahko prebedijo celo noč. Povsem druga zgodba pa je, če se trudite zaspati, a nikakor ne morete. Kako priklicati spanec in ga obenem tudi okrepiti, si lahko preberete v nadaljevanju.

Gibanje

Eden izmed razlogov za nespečnost je lahko pomanjkanje telesne aktivnosti. Vaše telo vam želi sporočiti, da preprosto ni utrujeno. V svojih natrpanih urnikih poiščite nekaj časa za telovadbo. Priporočljiv je vsaj 30 minut dolg sprehod dnevno. Tako bo vaše telo ob koncu dneva utrujeno in pripravljeno na spanec.

Ne pozabite na telovadbo!

Kofein in kajenje

Izogibajte se kofeinu. Vaše telo potrebuje kar nekaj časa, da ga izloči. Zato se v popoldanskem času izogibajte kave in drugim napitkom, ki vsebujejo kofein.

V popoldanskem času se izogibajte kavi in drugim kofeinskim napitkom.

Cigarete in fuge bodo vse prej kot pripomogle h kakovosti spanca. Če niste sposobni opustiti te slabe navade, se potrudite zmanjšati dnevno dozo.

Sobna temperatura

Pred spanjem prezračite spalnico. Večina ljudi lažje zaspi v nekoliko hladnejšem okolju. Idealna temperatura se giba tam nekje od 18 pa do 21 stopinj Celzija.

Meditacija

Znanstveniki so mnenja, da je vsaj polovica primerov nespečnosti povezana s čustvi ali stresom. Povsem običajno je, da ima človek skrbi. Da bi olajšali in kar se da pregnali slabe misli vam priporočamo, da se zatečete k meditaciji. Svoje misli in skrbi zapišite v zvezek, poiščite kakšne dihalne vaje, začnite s pisanjem dnevnika dobrih misli, udeležite se kakšne vadbe in podobno.

Elektronika

Svetloba, ki jo proizvajajo računalniški zasloni, televizorji in telefoni, lahko zmanjša proizvodnjo melatonina. To pomeni, da vaše telo ne proizvaja dovolj hormonov, ki so potrebni za vstop v fazo spanja. Priporočljivo je, da vsaj eno uro pred odhodom v posteljo izklopite vso elektroniko. Poleg tega tudi delo, ki traja pozno v noč, onemogoča telesu, da se umiri. Torej, izklopite vse zaslone in raje preberite kakšno knjigo.

 

Povzeto po: jamesclear.com