Zdravje: Kako preprečiti prenajedanje v času karantene?

Cel svet se je znašel v neprijetni situaciji in nihče pravzaprav ne ve, kaj mora storiti. Samoizolacija je za nekatere lahko prav prijetno obdobje, spet za druge pa pravi pekel. Nekateri se s samoto ne znajo spoprijeti, kar jih velikokrat lahko pahne v depresijo, alkoholizem, najpogosteje v prenajedanje. Kako se slednjemu v času karantene izogniti, si lahko preberete v nadaljevanju.

Prenajedanje je motnja hranjenja za katero so najpogosteje krive duševne stiske. Za kompulzivno prenajedanje je značilno zauživanje velikih količin hrane naenkrat, čemur običajno sledita občutek krivde in depresije.

Prenajedanje in karantena

Vsak dan smo priča neprijetnim novicam in informacijam glede zdravstvenega stanja po svetu. In ko združimo stres in dolgčas, se kaj kmalu lahko znajdemo pred hladilnikom s polnimi rokami hrane. Prenajedanje je torej posledica dolgčasa in stresa. Ste tudi vi v podobni zagati? Brez skrbi, za vas imamo rešitev.

Pravilo številka ena

Nikar ne bodite prestrogi do sebe. Povsem normalno je, da ste v takšni situaciji. Z negativnim mišljenjem boste težavi dali še večjo moč. Bodite prijazni sami do sebe, sedaj je čas za počitek in spokoj. Če pa želite ostati v formi, vam priporočamo, da si na spletu poiščete kakšno vodeno vadbo in pri tem tudi vztrajate.

Kako pravzaprav pride do prenajedanja?

Socialno življenje je že lep čas ustavljeno. To pomeni, da ni več skupinskih športov, oddaj, prijateljev in podobno. Tako lahko hrana postane naš vir veselja, udobja in začasnega odvračanja od stresa. Če ste že večino življenja na hrano gledali kot na rešitelja vseh vaših problemov, so vaši možgani lahko že navajeni na to, da po njej posežete vedno, ko vas zadane stresor ali tesnoben občutek. Če ste se znašli v tej kaši, je najpomembnejša stvar, ki jo lahko naredite ta, da poiščete sočutje do sebe. Prevzemite odgovornost za svoja dejanja in se poskusite zamotiti s čim drugim.

Znebite se nezdravih prigrizkov

Bodite odkriti sami s sabo. Po čem najraje posežete, ko vas napade občutek požrešnosti? Stavimo, da bodisi po piškotih, čokoladi, čipsu ali sladoledu. Takšno hrano odstranite iz kuhinje in jih zamenjajte z zdravimi prigrizki (npr. sadje, zelenjava, oreščki). Zapomnite si, da občutek hrepenenja po hrani traja manj časa kot občutek krivde po prenajedanju.

Voda, voda, voda!

Zelo pogosto občutek žeje zamenjamo z lakoto. Bodite pozorni na to, koliko vode popijete čez dan. Pitje vode vam bo dalo občutek sitosti in želja po hrani bo bistveno manjša.

Zakaj sem ves čas lačen?

Ste tudi vi ves čas lačni in preprosto ne veste zakaj? Težava lahko tiči pri samem vnosu hranilnih snovi. Velika verjetnost je, da ne uživate dovolj beljakovin in zdravih maščob. Bodite pozorni na količino ogljikovih hidratov in sladkorja. Krožnik naj bo sestavljen iz čistih beljakovin, zdravih maščob in vlakninami iz zeljenave.

Če že posežete po prigrizkih, izberite visoko energijske in minimalno predelane možnosti, ki vas bodo nasitile. V to kategorijo spadajo oreščki, surova zelenjava, trdo kuhano jajce in temna čokolada.

 

Povzeto po: theeverygirl.com